Als een voertuig wordt aangeschaft, dient de nieuwe eigenaar het voertuig op zijn naam te zetten. Hoe de daaropvolgende tenaamstelling wordt afgerond, hangt er bijvoorbeeld vanaf of dit voertuig wordt gekocht van een particulier of autobedrijf. Overschrijving van het voertuig vindt altijd plaats bij een RDW Kentekenloket.
In Nederland kennen we momenteel, naast de RDW-balies in Zoetermeer en Veendam, de circa 900 vestigingen van PostNL als Kentekenloketten.
“Consumenten kunnen ook bij u terecht voor het tenaamstellen van een voertuig.”
Een RDW Kentekenloket is een fysieke plaats waar burgers en bedrijven voertuigen kunnen overschrijven, schorsen en schorsingen kunnen beëindigen. De medewerker zet het voertuig op naam en geeft de nieuwe eigenaar – als
alles in orde is – een tenaamstellingsverslag.
Hoewel autobedrijven met een RDW erkenning Tenaamstelling Voertuig bij de verkoop van een nieuw voertuig de tenaamstelling zelf kunnen uitvoeren, spelen autobedrijven bij de verkoop van een voertuig tussen consumenten
onderling geen enkele rol.
Met een eigen RDW Kentekenloket komt daar verandering in. Consumenten kunnen dan ook bij u terecht voor een Tenaamstelling Voertuig.
Waarom een kentekenloket?
Het is voor u een dagelijkse uitdaging: hoe krijg ik de werkplaats 100% bezet? Voor ons was deze vraag dé drijfveer om het Kentekenconcept te starten.
Elke dag heeft u ermee te maken: de reparatie, onderhoud en eventuele in- en verkoop van auto’s. U bent hierdoor gewend om consumenten te begeleiden en te woord te staan tijdens deze processen. Omdat u binnen uw gemeente ook
bekend staat als betrouwbaar is het een logische aanvulling om een RDW Kentekenloket binnen uw autobedrijf te starten.
Wat zeggen autobedrijven met een Kentekenloket?
Het overschrijven van kentekens van motorvoertuigen, die worden verhandeld tussen consumenten onderling, vindt hiermee binnen úw autobedrijf plaats. Van auto’s tot brommers en caravans. Consumenten uit de gemeente leren
hiermee uw autobedrijf op ongedwongen wijze kennen en ervaren bovendien de geboden service.
Dit is een kansrijke en bovendien zeer laagdrempelige optie: het brengt namelijk mobiliteitsklanten in uw autobedrijf, zonder dat daar directe kosten aan verbonden zijn. U hoeft geen duizenden euro’s te besteden aan
maandelijkse APK-mailings of andere kostbare advertentiecampagnes. Consumenten uit de gemeente zoeken ú op, dit op een moment waarop zij open staan voor bijvoorbeeld een aankoopkeuring, kortingsbon of voor een APK-keuring.
Ja, ik wil een Kentekenloket openen!
Bent u overtuigd van de voordelen en voldoet u aan de voorwaarden? Klik op onderstaande knop en meld je direct aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.